PAMSO jakość, której można zaufać

 

Spółka Akcyjna PAMSO rozpoczęła działalność dnia 16 kwietnia 1992 roku po podpisaniu umowy prywatyzacyjnej. Firma powstała na bazie przedsiębiorstwa państwowego, jednak jej historia sięga roku 1916, kiedy to funkcjonowała jako Rzeźnia Miejska w Pabianicach.

Obecnie PAMSO S.A. jest firmą zatrudniającą 600 osób i produkującą 150 asortymentów mięsno-wędliniarskich (m.in. kiełbasy suche, cienkie, grube, wędzonki, wędliny podrobowe). Wyroby firmy oparte są na staropolskich recepturach.

Na wyróżnienie zasługują markowe linie wyrobów „Podkomorzy”, „Wiejskie Smaki”, „Chrobry” „Herbowe”, „Biała” i „Krucha”. Nowością jest rozszerzenie oferty firmy o wyroby garmażeryjne własnej produkcji (kluski śląskie, kopytka, krokiety, kotlety, pierogi, udka faszerowane, paszteciki i inne). Dzięki ciągłej modernizacji linii produkcyjnych i maszyn do konfekcjonowania wyroby mają przedłużony termin przydatności do spożycia.

Wyroby PAMSO S.A. produkowane są z krajowych surowców. Mięso wieprzowe pozyskiwane jest z własnego uboju trzody chlewnej. Cały proces przetwórczy jest codziennie nadzorowany dwutorowo przez własne służby technologiczne i inspektorów Powiatowej Weterynarii. Audyty przeprowadzane przez unijnych lekarzy weterynarii potwierdzają stosowanie standardów i norm jakościowych zapewniających zdrowe i bezpieczne produkty.

Dowodem jakości wyrobów jest międzynarodowa, restrykcyjna norma zarządzania bezpieczeństwem żywności, czyli certyfikat ISO 22000, którym od roku 2010 szczyci się PAMSO S.A. Podkreślić należy, że ISO 22000 obejmuje swą gwarancją cały łańcuch dostaw.  W praktyce oznacza to, że kupując produkty PAMSO można być pewnym nie tylko jakości mięsa, ale także odpowiednich warunków transportu czy zachowania międzynarodowych standardów pakowania. Od 2013 roku Pamso posiada również certyfikat IFS FOOD.

Zakłady Mięsne PAMSO są od lat liderem na rynku łódzkim jeśli chodzi o sprzedaż wyrobów oraz znajomość marki. Potwierdzają to ostatnie badania marketingowe. PAMSO okazało się najchętniej kupowaną marką wędlin w województwie łódzkim.

Spółka Pamso posiada w województwie łódzkim sieć sklepów i hurtowni firmowych (w Pabianicach, Łodzi, Piotrkowie Trybunalskim, Zgierzu, Konstantynowie Łódzkim i Ksawerowie). Wędliny z Pamso dawno już przekroczyły granice Łódzkiego; są sprzedawane w Wielkopolsce, na Mazowszu i południu Polski. Coraz chętniej zamawiają je klienci także z północy kraju. Produkty PAMSO S.A. są dostępne w sieci Makro, Selgros, Auchan, Tesco, Piotr i Paweł i Leclerc w Łodzi oraz na rynku Wielkiej Brytanii i Francji. Można je spotkać w prestiżowych warszawskich hotelach m.in.: Jan III Sobieski, Sheraton, Marriott, Intercontinental, Raddisson i Westin. Są to odbiorcy bardzo wymagający, którzy szukają produktów wysokiej jakości o tradycyjnych, oryginalnych smakach. Nad profesjonalną obsługą klienta czuwa sieć przedstawicieli handlowych. Firma organizuje liczne degustacje i promocje swoich produktów, prezentuje je na targach.

PAMSO S.A. od lat stosuje nowoczesne standardy zarządzania, zarówno w samej firmie, jak i w relacjach z partnerami biznesowymi i środowiskiem lokalnym. Poprzez liczne działania skierowane do mieszkańców regionu firma potwierdza, że otoczenie, w którym funkcjonuje, jest dla niej równie ważne, jak cele biznesowe. W związku z czym od 2008r. Pamso S.A. konsekwentnie rozbudowuje swoją politykę komunikacyjną i działania CSR w ramach Akademii Zdrowego Żywienia Pamso.

Produkty Zakładów Mięsnych PAMSO oraz polityka firmy zostały szeroko docenione, czego wyrazem są liczne wyróżnienia, m.in.: prestiżowy znak „Poznaj Dobrą Żywność” dla kiełbasy krakowskiej suchej i podwawelskiej, Nagroda GłównaStatuetki „Przedsiębiorstwo Fair Play” oraz certyfikatu Złoty Laur „Przedsiębiorstwo Fair Play”,  nagrody za wyroby w konkursach „Produkty najwyższej jakości w przemyśle mięsnym” w tym dwukrotnie tytuł „Lidera Jakości”   przyznawane przez Instytut Przemysłu Mięsnego i Tłuszczowego w Warszawie od 1994 roku.

Pomimo wielu nagród, wyrazów uznania oraz obecności w prestiżowych miejscach i na znamienitych stołach spełnianie oczekiwań klienta pozostaje dla PAMSO S.A. zawsze największym wyzwaniem.

 

* badanie zostało przeprowadzone w 2014 roku przez firmę badawczo-doradczą „Meritum”.